Beskymmersfritt liv

I morgon ska jag på utvecklings samtal med Maximilians och hans fröken, så vi skulle fylla i ett papper. Så här svarar han 5 år.

 

1 Normer och värden.

a) Har du några kompisar?

    Douglas, Emilia, Viggo, Oliver, Alexander, Hugo, mfl.

b) Är du en vän själv?

    Ja

c) Vad gör du om du blir osams med någon?

     Säger till en fröken.

 

2 Utveckling och lärande.

a) Vad gör du på förskolan? Vad leker du? Inne och ute?

     Inne- Piratskepp och flygplan

     Ute- På båten, cyklar, sandlåda.

b) Vad har du lärt dig?

     Att man inte får slåss. Lärt oss om naturen på knytte.

c) Finns det alltid något roligt att göra? Får du lekfärdigt?

    Ja

 

3 Språk

a) Vad gör du på samlingen? Vad vill du göra?

     Drar lapp och öppnar en kalender.

     Jag vill leka på samlingen.

b) Vem pratar du med? Pratar dina kamrater med dig? Pratar vuxna med dig?

    Jag pratar med alla, alla är mina kompisar.

    Ibland pratar vuxna med mig.

 

4 Barnets inflytande.

a) Vad vill du göra på förskolan?

     Jag vill vara ute och leka hela tiden!

b) Vad kan du bestämma om här på förskolan?

     Ibland får jag bestämma vilket bord som får gå.

 

5 Övrigt

Vad vill du lära dig?

Läsa & engelska

 

Ja han har inga större problem. Det känns kanon! Antons fröken ville ha ett samtal antagligen är de inte så nöjda med att han bits, men det kan vara ett rutin samtal.

Jag kom bara hem med en tapetbok och vi har redan bestämt oss, ?kors i taket?. 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Han e så söööt!
Ge honom en stor puss från mig!
Ja, och en stor puss till Anton också förstås :)

2008-05-26 @ 23:35:49
URL: http://virrpanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0